Menu

Η Έλενα Κοσμά τραγουδά Μάνο Χατζιδάκι και Νίκο Γκάτσο [video]

Στις: 5 Οκτωβρίου 2015

«Επιστροφή» 1970, ο δίσκος κυκλοφόρησε από την Columb. Ένας κύκλος τραγουδιών του Μάνου Χατζιδάκι και του Νίκου Γκάτσου με ερμηνευτές τους Γρηγόρη ΜπιθικώτσηΔήμητρα Γαλάνη και τη συμμετοχή σε ένα τραγούδι της Αλίκης Βουγιουκλάκη.

Η ενορχήστρωση και η διεύθυνση ορχήστρας ήταν του Δήμου Μούτση, λόγω της απουσίας του Μάνου Χατζιδάκι εκείνη την εποχή στο εξωτερικό. Ο δίσκος ξεκινά με το τραγούδι η «Η πίκρα σήμερα» με την υπέροχη ερμηνεία της Δήμητρας Γαλάνη. Εδώ το ακούτε με τη φωνή της Έλενας Κοσμά.

«Ήταν καμάρι της αυγής». Για την εικονοποίηση του τραγουδιού χρησιμοποιήθηκαν 9 πίνακες του διακεκριμένου ζωγράφου, Γιώργου Σταθόπουλου, ο οποίος παραχώρησε τους πίνακες στην Έλενα Κοσμά για τη δημιουργία του παρακάτω βίντεο.

Γράφει η Έλενα Κοσμά:

«Ήταν Κυριακή, όταν βρεθήκαμε στο υπόγειο εργαστήρι του. Τον είχα συναντήσει άλλες δύο φορές, σε μια ατομική έκθεσή του και σε ένα τραπέζι φίλων. Μου έφτιαξε καφέ και καθίσαμε απέναντι. «Τι μπορώ να κάνω για σένα;», μου είπε χαμογελαστός….

Διαβάστε περισσότερα

Μια διαφορετική, μίνιμαλ μουσική ανάγνωση σε ένα τραγούδι του Μάνου Χατζιδάκι επιχείρησαν δύο καλλιτέχνες. Η Έλενα Κοσμά(πλήκτρα – τραγούδι) και ο Γιώργος Χατζόπουλος (κιθάρα) πήραν το τραγούδι «Γύρνα φτερωτή του μύλου» που συμπεριλαμβάνεται στο έργο «Ματωμένος γάμος» και το διασκεύασαν με το δικό τους τρόπο.

Ο «Ματωμένος γάμος», του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, είναι έργο μεταφρασμένο από το Νίκο Γκάτσο και τα τραγούδια μελοποιημένα από τον Μάνο Χατζιδάκι. Πρωτοπαρουσιάστηκε στο «Θέατρο Τέχνης» (1948), σε σκηνοθεσία Κάρολου Κουν, εκτός από το συγκεκριμένο διασκευασμένο εδώ τραγούδι ο δίσκος περιλαμβάνει και τα τραγούδια «Τώρα νυφούλα μου χρυσή», «Νανούρισμα», «Κουβάρι, κουβαράκι», «Ηταν καμάρι της αυγής». Στη δισκογραφία κυκλοφόρησε το 1965, με ερμηνευτή τον Λάκη Παππά. 

Ο Λόρκα εμπνεύστηκε από ένα άρθρο εφημερίδας που ανέφερε ένα έγκλημα στην ανδαλουσιανή πόλη Níjar. Ο Ματωμένος Γάμος είναι ένα από τα τρία τραγικά θεατρικά έργα της «ισπανικής υπαίθρου» του συγγραφέα. Τα άλλα δυο είναι η «Γέρμα» και «Το Σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα». Και τα τρία έργα υπογραμμίζουν την πειθήνια υποταγή των γυναικών που αποζητούν ελευθερία στην παραδοσιακή κοινωνία της ισπανικής υπαίθρου, η οποία τους αρνείται την κοινωνική ή ερωτική ισότητα.